טוען

למה קורות חיים מעוצבים לא עובדים בשבילכם?

בת שבע שטינוויל | 03.12.20

כאשר לכל משרה מתקבלות 200 מועמדויות, ורכזות גיוס ותיקות משקיעות פחות מרבע דקה בסינון מועמדים, יותר ויותר מועמדים חייבים להשיג יתרון תחרותי. הדרך הפופולארית ביותר להגיע לראש ערימת קורות החיים היא לייצר אינפוגרפיקה מקצועית ומרשימה בעזרת תוכנות עיצוב חינמיות ופשוטות לתפעול. בשנים האחרונות בני אדם מעדיפים יותר ויותר הצגת נתונים בצורה ויזואלית נעימה לעין במקום טבלאות ומספרים יבשים אבל אם מגייסים לא חוזרים אליכם, כדאי שתמשיכו לקרוא. 


כל מי שהגיש מועמדות  למשרה וכל אחת ששלחה את לחמה ע"פ המים מכירים את התחושה הזו: מצאנו את משרת חלומותינו, דרישות התפקיד נכתבו עבורנו אבל הטלפון לא מצלצל. לפני שנתייחס להטיות הנובעות מגיל, מגדר, חוסר הניסיון , עודף הניסיון, אנחנו רוצים להכניס אתכם לאחורי הקלעים של טכנולוגיות של גיוס מועמדים. 


ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, מספר הצעדים בינכם ובין האדם הראשון שיקרא על הניסיון וההשכלה שלכם גדל. תחשבו על המשרה שהתפרסמה בקבוצת הווטסאפ ושלחתם אליה קורות חיים. עוד לפני שמגייסת תראה את קורות החיים אתם תקבלו שאלון התאמה להשלמת פרטים, אם תעברו את שלב הסינון, קורות החיים יועברו למערכת הגיוס, המערכת הזו תנתח את קורות החיים ותחליט על ציון התאמה למשרה ואם הציון מתאים תהיו בין הראשונים (או היחידים) שיגיעו לעיניים אנושיות (וזה בהנחה שלא קיבלתם מבחן בית לפני שבכלל פנו אליכם לאימות פרטים). אז כמה צעדים ספרתם?
קיימות טכנולוגיות לסינון ע"י בוטים, פענוח קורות חיים לפי תחומים, ניתוח אוצר מילים בקורות חיים, התאמה למילות מפתח במשרה וכמובן שהרבה מעבר לכך וכל הטכנולוגיות האלו צריכות להצליח לפענח את הקובץ ששלחתם. כדי שתוכלו לקבל באמת יתרון תחרותי, הנה כמה דברים שאפשר לעשות כדי לעזור למערכות האלו לקרוא את קורות החיים שלכם:

  1. אם הכנתם תיק עבודות או עבודת הגשה מעוצבת והשתמשתם בפונט מיוחד, אל תשכחו שאולי אינו קיים במחשב של הקורא וכל העיצוב יראה שונה.
  2. די נדיר שתשלחו קורות חיים והדבר הראשון שהמגייסת תראה זו התמונה המושלמת שלכם. למעשה רוב הסיכויים שהיא תראה שדות טקסטואליים במערכת גיוס מועמדים לאחר שזו תפרק את קורות החיים שלכם להשכלה , ניסיון ופרטים אישיים כדי להכניס אותם לשדות טקסט קלים לחיפוש
  3. גרפים, טבלאות, כתב בצבע דומה לרקע, תיבות טקסט עלולים לפגוע ביכולת של מערכת סינון המועמדים לתת לכם ציון התאמה למשרה הנכספת. נתקלנו במקרים שבהם המערכת שלנו זיהתה היטב את הניסיון אך לא הצליחה לחבר בין השנים למקומות העבודה. עדיף להשאיר לינק לתיק עבודות אונליין במקום.
  4. תלמדו מהטעויות שלנו! אנחנו גילינו שקורות חיים שנכתבו באנגלית, "עוברתו" בגוגל דוקס וכיוון הקריא התהפך בשליחה של הקובץ (אנגלית מימין לשמאל). שימו לב לפלטפורמות שונות, קורות החיים שלכם צריכים להתאים לנייד או למחשב או למערכת גיוס של מי שקורא אותם. תנסו לשלוח אותם לחברים ותראו איך הם רואים את הקובץ לפני שאתם שולחים אותם למשרה הזו שכל כך חיפשתם.
  5. רכזות ורכזי גיוס שעוברים על קורות חיים רגילים לפורמט מאוד קשיח (פרטים אישיים, ניסיון, השכלה), אם תצאו מהפורמט, המקצוענים שקוראים את קורות החיים שלכם בפחות מרבע דקה, עלולים לדלג מעל הדברים החשובים. אם הם מחפשים ניסיון בתוכנות מסוימות ואתם הכנתם ריבוע מהמם בצד ימין למטה – הם עלולים לפספס בדיוק את מה שהם מחפשים.
  6. אם הכנתם קורות חיים בפורמט GOOGLE DOCS , אל תשכחו לאפשר שיתוף לקובץ או פשוט הורידו עותק מקומי. אם 200 מועמדים ניגשו למשרה, מה הסיכוי שיתקשרו אליכם לעדכן שקורות החיים שלכם נעולים? 
  7. ולסיום. אל תשלחו קובץ ללא סיומת. שלוש, ארבע האותיות האלו אחרי הנקודה עוזרות למערכת להבין איזה קובץ היא אמורה לקרוא: doc / pdf / jpg.


לסיכום: רוב מערכות גיוס העובדים בארץ לא קוראות תמונה ורוב האתרים יבקשו מכם קורות חיים בוורד או PDF מאחר והפורמטים האלו נקראים ע"י רוב המערכות בצורה מיטבית. מאחר ואתם רוצים יתרון תחרותי, אתם חייבים להתחשב בטכנולוגיה ולא רק בעין האנושית.

מתי כן להציג כישרון עיצובי? כאשר שולחים מייל בפנייה ישירה למגייסים, מצרפים לינק לתיק עבודות, מעלים פוסט לפייסבוק. אתם יצירתיים – בטוח שתחשבו על מקומות נוספות.
והכי חשוב, לא חייבים עטיפת זהב, תנו לניסיון לדבר בשמכם.  ובפעם הבאה, נדבר על מילות חיפוש ואיך למצוא את המילים המתאימות להכניס לקורות החיים שלכם.


והכי חשוב. בהצלחה לכולם !!!


סוכן חכם

קבלו משרות למייל מיד עם פרסומן!

בהרשמה אתם מאשרים את תקנון האתר.
בלי ספאם, מבטיחים!