טוען

כל מה שחשוב שתדעו על עבודה לסטודנטים

לירז שי | 30.11.20

סטודנטים רבים מחפשים עבודה במהלך התואר כדי לממן את הלימודים ואת הוצאות המחיה הבסיסיות. עבודות לסטודנטים עומדות בד"כ על 50% משרה, או על משרה מלאה במתכונת של משמרות. חשוב לבחור בעבודה שמאפשרת גמישות בשעות וחופשה בתקופת המבחנים. לצד הבחירה בעבודות מזדמנות שלא דורשות מאמץ גדול כמו עבודות מזכירות ומלצרות, ישנם כאלה שמעדיפים לעבוד בעבודות שמתממשקות עם תחום הלימודים שלהם, אך דורשות מהם השקעה בהתאם.

מה חשוב לקחת בחשבון לפני שמחליטים לעבוד בזמן הלימודים?

לפני שמחליטים לחפש עבודה במהלך הלימודים, חשוב לבדוק עם עצמכם האם זה נובע מהצורך להרוויח כסף או לבסס את עצמכם בתחום אותו אתם לומדים (לדוגמה, עבודה בחברה פיננסית במהלך לימודי כלכלה). אם בוער בכם להתחיל להתנסות בתחום אותו אתם לומדים, יתכן וכדאי להמתין עם זה עד לשנה השנייה, כשתצברו ידע ותוכלו לתת את כל כולכם בתחילת התואר. חשוב לבדוק ששעות העבודה מאפשרות להתרכז בלימודים וכן שמקום העבודה מתחשב בתקופת המבחנים. לרב, משרות המיועדות בהגדרה לסטודנטים הן הטובות ביותר כיוון שהן מראש מתחשבות בצרכים – שעות עבודה מעטות, חופשות מבחנים, וכן, גם אפשרות לעבוד יותר כמו בשבועות שבין סיום המבחנים לתחילת הסמסטר.

מתי כדאי לחפש עבודה?

מומלץ לחפש עבודה כשבוע עד שבועיים לאחר תחילת הלימודים, על מנת להבין מה מערכת השעות דורשת מכם. במרבית מוסדות הלימוד, ניתן לבצע שינויים במערכת השעות עד שבועיים מתחילת הסמסטר, ולאחר מכן היא נשארת קבועה עד לסיומו. מצד שני, תקופת החגים היא התקופה הטובה ביותר לחפש עבודה, כיוון שמקומות עבודה רבים רואים בתקופה זו כתקופה של שינויים, איוש משרות וחילוף של בעלי תפקידים. אם פתיחת שנת הלימודים מתרחשת בסמוך לחגים או לפניהם, שלחו קו"ח כבר במהלכם. אם שנת הלימודים נפתחת לאחר החגים, מומלץ להמתין כשבועיים עד להשתלבות שלכם במוסד האקדמי, גם אם זה אומר שאתם מפספסים את תקופת החגים. בכל מקרה, מומלץ להכין קו"ח מבעוד מועד ולהכין לעצמכם רשימה של מקומות עבודה ו/או תחומים אליהם תרצו לפנות.

התאמת המשרה לתחום הלימוד

במקרים רבים, יעדיפו סטודנטים לבחור במקום עבודה שמתאים לתחום הלימודים שלהם. לדוגמה, סטודנטים לכלכלה יבחרו במקום עבודה שייתן להם לחוש את המקצוע, וכך גם במקרה של סטודנטים להנדסה, לתקשורת, למשאבי אנוש ועוד. חשוב לשים לב שלא מדובר בסטאז', וזמן זה לא ייספר לכם אם תידרשו בתקופת התמחות לאחר סיום הלימודים. לבחירה של משרה התואמת לתחום הלימודים ישנם יתרונות רבים, החל מביסוס מעמדכם במקום בו אתם עובדים, עם אפשרות להישאר בו גם לאחר סיום הלימודים, ועד לצבירת ניסיון מעשי שתחשב לכם לאחר התואר כשתבקשו להתקבל למקום עבודה. החסרונות הם, שמדובר לרב במקומות עבודה שיידרשו מכם השקעה וביצוע משימות, ולא במקומות עבודה מזדמנים שיאפשרו לכם מרחב וגמישות גבוהה.

מה ההבדל בין עבודה מזדמנת לעבודה שאינה מזדמנת?

עבודה מזדמנת היא עבודה שיש בה תחלופה רבה, והתנאים שלה נוחים לסטודנטים. כעבודה זמנית, אין לכם התחייבות מיוחדת, והמעסיק מודע לכך שאתם נמצאים בשורותיו לזמן קצוב. לרב ניתן יהיה למצוא בעבודות מסוג זה חיילים משוחררים, סטודנטים ומי שנמצא בתקופת ביניים בחייו. בתחום העבודות הזמניות תוכלו לעבוד במלצרות, תחנות דלק, עבודה במוקדים טלפוניים, עבודות מזכירות ועוד. בדרך כלל, השכר השעתי בעבודות מזדמנות יהיו נמוך יותר, אך במקרים של עבודת מכירות, תוכלו לקבל בונוסים למיניהם. מקום עבודה שאינו נחשב למקום עבודה מזדמן הוא מבוסס יותר, גדול יותר ותוכלו למצוא בו בעלי תפקידים בכל הגילים ובמגוון של סטטוסים. למקומות עבודה מסוג זה נדרשת מחויבות והתחייבות, ובמהלך יום עבודה תידרשו לתת מעצמכם את המיטב. מצד שני, התנאים והשכר יהיו בהתאם.

איך לאזן בין עבודה ללימודים?

חשוב לבחור במשרה שתאפשר לכם להגיע לאיזון בין עבודה ללימודים. סטודנטים רבים מוצאים עצמם נשאבים למקום עבודתם על חשבון הצלחה בלימודים, מה שבסופו של דבר פוגע בהם בטווח הארוך. מומלץ לבחור במקום עבודה שבראש ובראשונה מקבל את היותכם סטודנטים ונותן לכם גמישות וכן פתוח לשינויים במקרה של אירועים בלתי מתוכננים. לאחר מכן, תוכלו לבחור האם להיכנס לעבודה בתחום הלימודים שלכם או בעבודה מזדמנת המתאימה לסטודנטים. 
 
 


סוכן חכם

קבלו משרות למייל מיד עם פרסומן!

בהרשמה אתם מאשרים את תקנון האתר.
בלי ספאם, מבטיחים!