טוען

הנשים שעושות חיל בתחום הביוטק

דנאל ביוטק | 08.03.17

כולם מדברים על פערי שכר, אנחנו נדבר על קריירה. לכבוד יום האישה הבינלאומי, בחרנו לשים בצד את הדיונים שעוסקים בפערים ולהתמקד בהצלחות, בנשים מוכשרות שמאיישות תפקידים משמעותיים בתעשיית הפארמה, תוך שילוב קריירה ומשפחה.

נשים בתפקידים בכירים בתעשיית הפארמה והביוטכנולוגיה אינן חריגות בנוף. עם השנים, אנחנו רואים יותר ויותר נשים בעמדות מפתח וברמות שכר דומות לעמיתיהן הגברים.

מה הסוד? 6 נשים קרייריסטיות הסכימו לשתף כיצד הן בנו לעצמן את הקריירה ומה הסוד לאיזון בין עבודה למשפחה.

נוית בר יהודה – מנכ"לית הסניף המקומי של QuintilesIMS

ספרי קצת על עצמך

נוית בר יהודה – מנכ"לית הסניף המקומי של QuintilesIMS

23 שנים בתחום המחקרים הקלינים (בעבר CRA, מנהלת קלינית, מנהלת פרויקטים גלובלים, סמנכ"לית ותפקיד גלובלי -בניהול שינויים ארגוני Change - Management). תואר ברוקחות ומנהל עסקים

נשואה ליונתן – רוקח / מנפ"ר בקופח כללית ואמא ל3 ילדים מדהימים (28,25,19) – הם הבית ספר האמיתי של חיי. עובדת קשה, אוהבת אתגרים ואנשים – ואוהבת מאוד את מה שאני עושה 

מדוע בחרת בתחום בו את עוסקת/איך הגעת אליו?

ממש במקרה – סיפור מענין, חברה שכנה פנתה אלי לשאול אם אני מעוניינת להצטרף לחברה ו"מחפשת שינוי" – והתנפלתי על ההזדמנות (הצטרפתי לחברת לפידות כ CRA)

מה המכשול/הקושי הכי גדול שהיו לך בקריירה?

תרבות ארגונית שאינה הלמה את הערכים המקצועיים שלי.

מה הסוד שלך לשילוב עבודה עם משפחה?

גמישות בשעות העבודה (תמיד הידיעה שבלילה יש המון זמן להשלים משימות מרגיעה אותי עד היום) ועזרה, עזרה, עזרה – מהבעל, ההורים, החמים, הילדים (וגם בתשלום)

איזה טיפ/טיפים תוכלי לתת לנשים שרוצות להתפתח מקצועית ולהצליח?

לשמור על פוקוס ויחד עם זאת לאתגר את הstatus quo תמיד להיות בסביבה מקצועית ואתית מצוינת, ולא לפחד ללקט סביבך את הטובים ביותר.

משהו נוסף שהיית רוצה להגיד?

להדגיש את החשיבות שבפירגון (זה מדבק ומאפשר וחוזר עם ריבית)

 

חן פרידליס – מנהלת מחלקת רגולציה, איכות ופרמהקוויג'ילנס בחברת תרופות רב לאומית:

ספרי קצת על עצמך

שמי חן, נשואה לדורון ואמא לשלושה ילדים מקסימים: יואב, נועם ואביגיל. אני רוקחת במקצועי ועובדת כשמונה שנים בתעשיית הפארמה. כיום אני עובדת בטקדה ישראל, חברת תרופות רב לאומית שפתחה שלוחה בארץ לפני כשלוש שנים. בטקדה הקמתי ואני מנהלת את מחלקות הרגולציה, האיכות והפרמקוויג'ילנס.

מדוע בחרת בתחום בו את עוסקת/איך הגעת אליו?

מאז ומתמיד אהבתי את תחום מדעי החיים. לאחר הצבא, כמו כולם, כשעמדתי בצומת הדרכים והתלבטתי איזה מקצוע ללמוד באוניברסיטה, שמעתי על תחום הרוקחות שמשלב ביולוגיה, כימיה, רפואה וכמובן מהווה חלק בלתי נפרד מצוות מקצועי שמטפל ומסייע למטופלים ומייד ידעתי שזה מתאים לי. אחד הדברים היפים בתחום הרוקחות הוא המגוון הרחב שהוא מעניק לרוקחים היכולים לבחור בין משרות בקהילה, בבתי חולים או בתעשייה.

מה המכשול/הקושי הכי גדול שהיו לך בקריירה?

אין ספק שהאתגר הגדול ביותר עימו אני מתמודדת הוא השילוב בין הקריירה למשפחה. ההבנה שמושלמת אני לא אהיה, לא בבית ולא בעבודה, אפשרה לי לשחרר, להירגע, לקחת צעד אחורה ולעבוד לפי סדרי העדיפויות שקבעתי לעצמי הן בבית והן בקריירה.

מה הסוד שלך לשילוב עבודה עם משפחה?

לדעתי, על מנת שאמא תצליח לנהל קריירה, שני תנאים צריכים להתקיים:

ראשית, צריך את שיתוף הפעולה, התמיכה והעזרה מהמשפחה.

שנית, מקום העבודה צריך להבין את הקושי שבשילוב השניים ולאפשר את הגמישות הנדרשת כדי לנהל חיי משפחה לצד קריירה. אני יכולה לומר שטקדה מעודדת ומסייעת לנהל חיי משפחה מלאים לצד העבודה. אני מאמינה שהתפוקות בעבודה רק עולות כאשר מקום העבודה מבין את הקושי שבשילוב השניים.

איזה טיפ/טיפים תוכלי לתת לנשים שרוצות להתפתח מקצועית ולהצליח?

לעשות את מה שאת אוהבת. שום הצלחה לא באמת שווה אם רע לך בעבודה.

ואם את עושה את מה שאת אוהבת, אז תשקיעי במה שאת עושה.

תמיד לחשוב צעד אחד קדימה, מה ניתן עוד ללמוד ולהתפתח מבחינה מקצועית.

אילו כלים נוספים ניתן לרכוש, שיסייעו לך להגיע למקום אליו את שואפת.

 

פרנונד שלכת – מנהלת לקוחות מוסדיים, תחום תרופות בחברה פרמצבטית מובילה:

ספרי קצת על עצמך

שמי פרנונד שלכת, נשואה ליובל ואמא ל- 3 בנות: סתיו, ניצן ואלון.

אני בוגרת הטכניון: תואר ראשון בביולוגיה + תעודת הוראה ותואר שני בביוטכנולוגיה במסלול הבינתחומי.

בנוסף ללימודים האקדמאיים בחרתי ללמוד ניטור מחקרים קליניים והנחיית קבוצות בארגונים.

מאז שנת 2000 אני עובדת בתעשיית הפארמה. תחילה כנציגה רפואית ועם השנים התקדמתי לניהול מוצרים, יחידות עסקיות ומחלקות פארמה. היום אני מנהלת את לקוחות מוסדיים - תחום תרופות.

מדוע בחרת בתחום בו את עוסקת/איך הגעת אליו?

במקביל ללימודי התואר הראשון בביולוגיה עשיתי גם תעודת הוראה במדעים. את ההתמחות שלי בהוראה עשיתי בחטיבת הביניים בה אני למדתי בנעורי ומיד עם סיום ההתמחות שלי נקלטתי כמורה לביולוגיה ופיזיקה בבית ספר זה. עסקתי בהוראה כ- 10 שנים ובמקביל לעיסוקי זה השלמתי לימודים לתואר שני בביוטכנולוגיה. חשיפה לתחום הביוטכנולוגי פתחה בפני צוהר לעולמות חדשים שמשלבים מדע, טכנולוגיה ותעשיה,  שלדעתי- בתחום הפארמה שילוב זה הוא state of the art. וכך מצאתי את דרכי לעולם הפארמה, בו אני משלבת את הבסיס המדעי שרכשתי בלימודי הביולוגיה עם הבסיס הטכנולוגי שרכשתי בלימודי הביוטכנולוגיה.

מה המכשול/הקושי הכי גדול שהיו לך בקריירה?

הקושי האמתי היה שילוב קריירה עם חיי משפחה, בפרט כשהבנות שלי היו קטנות.

גם אם הייתה תמיכה מהבית- השקעה של שעות רבות בעבודה לטובת התפתחות אישית וסיפוק עצמי, מביאה איתה לעיתים קרובות ייסורי מצפון.

אצלי באופן אישי מסלול הקידום היה מהיר, ונאלצתי להתאים את עצמי מהר מאד למציאות משתנה. אני חושבת שהדינמיות בתפקידים השונים אותם בצעתי הצריכה ממני מידה רבה של גמישות וזה מה שאפשר לי להשתלב בצורה חלקה יותר בסביבות עבודה משתנות.

קושי זה לדעתי מועצם בקרב נשים קרייריסטיות ובשנים האחרונות שילוב של קריירה ומשפחה הפך למשימה מאתגרת עבור נשים רבות.  אני מכירה נשים שבחרו לצאת ממסלול הקידום בקריירה ע"י קבלת החלטה מודעת שלא להתקדם או שבחרו לעשות הסבה מקצועית כי המחיר שהן נדרשו לשלם לטובת קידומן היה יקר מדי.

מה הסוד שלך לשילוב עבודה עם משפחה?

הסוד שלי הוא איזון work-life balance. זה ברור שקריירה יכולה להיות לעיתים תובענית, הן מבחינת השעות שנדרש להשקיע והן מבחינת המעמסה הפיסית והרגשית. 

חשוב  לקחת חופש לטעינת מצברים, להקצות זמן לעיסוק בתחביבים, להיפגש עם חברים ומשפחה ולמלא את שעות הפנאי בתוכן שעושה אותי שמחה .

אצלי באפן אישי- הצלחתי לגייס את בן זוגי יובל. הוא היה שותף בהחלטה שלנו כבני זוג שאני פורצת קדימה ומפתחת קריירה ומקבלת ממנו את כל התמיכה הנדרשת.

איזה טיפ/טיפים תוכלי לתת לנשים שרוצות להתפתח מקצועית ולהצליח?

להציב מטרות smart ולבחון אותן על ציר הזמן.

להיות גמישה לשינוי בתוכניות - השוק והסביבה התחרותית דינמיים (מה שהיה נכון אתמול לא בהכרח נכון היום). 

לעשות הפקת לקחים- לבחון את העשייה בפקרי זמן קצובים, לתקן אם צריך, לא לחשוש להודות בטעויות ולפעול לתקנן.

הכי חשוב- לזכור להנות מהדרך בדרך למטרה. לבוא בשמחה ובחדוות עשיה לעבודה. ברגע שהם נעלמים- זה סימן לחפש את האתגר הבא...

משהו נוסף שהיית רוצה להגיד?

לא לפחד ללכת אחרי הלב והאינטואיציות- אני שמחה שעשיתי את ההסבה המקצועית מהוראה לתעשיית הפארמה ובחרתי ללכת אחרי קולם של מיתרי ליבי...

 

אן גורן – מנהלת פרויקטים בתחום המחקרים הקליניים:

ספרי קצת על עצמך

בוגרת מסלול סיעוד במסגרת קד"ץ אחיות בצה"ל ותואר ברוקחות באוניברסיטה העברית. סבתי הרופאה  לימדה אותי שעלינו למצוא את העבודה אותה נוכל לאהוב באמת, כי בה נבלה את רוב שעות היום במשך יותר מ-30 שנה.

מדוע בחרת בתחום בו את עוסקת/איך הגעת אליו?

כבר בזמן השירות הצבאי, בהיותי בגיל 20 במשמרת לילה בפגיה, נחשפתי למושג של "מחקר קליני". באותה התקופה גם הבנתי שעניין התרופות ופיתוחן מאוד מעניין אותי. באותו הרגע הבנתי שהמחקר הקליני זה הדבר בו ארצה לעסוק כל חיי.

מה המכשול/הקושי הכי גדול שהיו לך בקריירה?

כנראה למצוא את המשרה הראשונה- לקח לי כמה שנים טובות להכנס לתחום.

מה הסוד שלך לשילוב עבודה עם משפחה?

למזלי הרב העבודה הזאת מאפשרת גמישות יחסית, כך שניתן לשלב את החיים הפרטיים עם הקריירה. כמובן שזה משתנה בין מקומות העבודה.

איזה טיפ/טיפים תוכלי לתת לנשים שרוצות להתפתח מקצועית ולהצליח?

לא לוותר ולא להתפשר. אם את יודעת מה את רוצה בחיים- את תגיעי לזה.

משהו נוסף שהיית רוצה להגיד?

בהחלט- תמיד תזכרי להמשיך ללמוד ולהתמקצע, כי זה מה שייתן לך ערך מוסף אמיתי בקריירה.

 

טינה מלוסיאן Market access and public affairs director

ספרי קצת על עצמך

שמי טינה ואני כיום diabetes and obesity marketing, market access and public affairs director בחברת נובו נורדיסק .אני נשואה לאודי ואמא לנעם, עמרי ויהלי.

מדוע בחרת בתחום בו את עוסקת/איך הגעת אליו?

סיפור קצת מצחיק, נהגתי לטייל עם הכלבה שלי בערב ובאחד הערבים פגשתי איש מקסים, השכן ממול שגם טייל עם הכלב שלו. אחר כמה ימים התפתחה שיחה והוא סיפר לי שהוא בעלים של חברת תרופות שמייצגת חברת שוויצרית ואני אמרתי לו שאני סטודנטית לכימיה ומסיימת תואר ראשון ומתכוננת לתחילת התואר השני.... אחרי כמה שבועות פנה אלי ושאל האם הייתי מעוניינת לבוא לעבוד אצלו זמנית ולהחליף בחורה שהיא בחופשת לידה. כמובן ששמחתי. נראה לי התנסות מעניינת וכסף לא רע בחופשת הקיץ לקראת שנת הלימודים הבאה. כך שמהר מאוד גיליתי את האהבה החדשה שלי:)

מה המכשול/הקושי הכי גדול שהיו לך בקריירה?

הקושי בקריירה - זה הטמפרמנט הג׳ינג׳י שמשפיע על קצב העבודה, על ישירות וכנות ובעיקר על בהתלהבות בעשייה , ולא תמיד כולם בקצב הזה אבל עם הגיל והניסיון לומדים להתאים את העניין

מה הסוד שלך לשילוב עבודה עם משפחה?

ילדיי נולדו לתוך העניין וזה מה שהם מכירים. אני מניחה שהיו שמחים שאבלה יותר שעות בבית אך יחד עם זאת הם מבינים שבאמצעות העובדה שיש אמא עסוקה זה מפתח אצלם המון אחריות וביטחון ומה שהכי חשוב, אמא תמיד שם בשבילם ואוהבת אותם.

אני מקפידה שיהיה לי יום בשבוע שהוא יום ילדים בו אני מגיעה מוקדם יותר הבייתה ומבלה איתם. ואני תמיד אומרת ומאמינה שזה לא הכמות אלא האיכות של הזמן שאני מבלה איתם.

 

אסנת בוחנה קשטן, דירקטור מחקר ופיתוח:

ספרי קצת על עצמך

אסנת בוחנה קשטן, דירקטור R&D בחברת Cell Cure Neurosciences. נשואה ואמא ל-3 בנות.

בוגרת תואר ראשון במדעי החיים מאוני' בן גוריון, תואר שני בהיסטולוגיה וביולוגיה של התא מאוניברסיטת ת"א, דוקטורט בביולוגיה תאית מאוניברסיטת ת"א, פוסט באימינולוגיה כיום לומדת לתואר שני נוסף במנהל עסקים.

מדוע בחרת בתחום בו את עוסקת/איך הגעת אליו?

מחקר ופיתוח שמטרתו הבאת תרופה לטיפול במחלות חשוכות מרפא לשוק הינו אתגר רב ערך עבורי. הגעתי לתחום זה לאחר מסלול ארוך של הכשרה אקדמאית והכשרה תעשייתית. תחומי המחקר בהם בחרתי לעסוק תמיד היו קשורים לצורך רפואי שאין לו מענה. המסטר והדוקטורט שלי עסקו במחקר מנגנוני עמידות של תאים סרטניים למערכת המשלים שהינה הזרוע ההומורלית של מערכת החיסון. עם סיום הכשרה זו, עברתי הכשרה נוספת ב-Johns Hopkins בארה"ב בתחום השתלות תאי גזע המטופוייטים בחולי סרטן במטרה לפתח טיפול מניעתי למחלת ה-GVHD.  עם חזרתי ארצה השתלבתי בחברת Dynamix Pharmaceuticals כמדענית בחירה והובלתי פיתוח של תרופות לטיפול ב-Rheumatoid Arthritis ובסרטן. בחברת Cell Cure Neurosciences אני מובילה פיתוח של מוצר תאי שמופק מתאי גזע עובריים המיועד לטיפול במחלת ניוון רשתית הגורמות לעיוורון, כדוגמת מחלת ה-AMD, ניוון מקולרי גילי.

מה המכשול/הקושי הכי גדול שהיו לך בקריירה?

התמודדות עם מחלת הסרטן של בתי במהלך הדוקטורט. קושי זה לימד אותי שהדרך בה בחרתי כקריירה היא המסלול האמיתי של חיי. חשתי מקרוב את הצורך בפיתוח טיפול יעיל למחלות קשות. 

מה הסוד שלך לשילוב עבודה עם משפחה?

להעניק הרבה בזמן קצר ובן זוג תומך.

איזה טיפ/טיפים תוכלי לתת לנשים שרוצות להתפתח מקצועית ולהצליח?

להאמין בעצמך ולדעת שהכל אפשרי ובר השגה. לא להיכנע לקושי, כי מקושי גדלים.

משהו נוסף שהיית רוצה להגיד?

חסרות מסגרות חינוכיות תומכות לילדים אחרי שעות הלימודים.  


סוכן חכם

קבלו משרות למייל מיד עם פרסומן!

בהרשמה אתם מאשרים את תקנון האתר.
בלי ספאם, מבטיחים!