טוען

בניית קורות חיים

לירז שי | 29.11.20

קורות חיים הם המפתח שלנו לכניסה לשוק העבודה. רק באמצעות קורות חיים איכותיים שמייצגים אותנו נאמנה ומושכים תשומת לב, נוכל להצליח להגיע למה שאנחנו באמת רוצים ושואפים. לא תאמינו כמה השפעה יש לקורות החיים שלכם, לעיתים יותר מהתעודה או מהתואר השני שעשיתם. על מנת להיות גאים במה שאתם מגישים בראיונות העבודה ולהגיע למשרה שמתאימה לכם בדיוק, יש להצטייד בקורות חיים איכותיים שמייצגים אתכם כראוי. 

מה חשוב שיהיה בקורות החיים שלכם?

מסמך קורות חיים יהיה מורכב מ-6 חלקים מרכזיים, לפי הסדר: פרטים אישיים, ניסיון תעסוקתי, השכלה, שירות צבאי ופרטים נוספים (דוגמת שליטה בשפות וביישומי מחשב). 45% מהמעסיקים ציינו שהעמסת קורות החיים באינפורמציה שאינה קשורה למשרה, יכולה לפגוע בסיכויים של המועמד להתקבל. מעבר לכך, רב המעסיקים כלל לא קוראים את העמוד של השני של קורות חיים. לכן, חשוב להכניס פנימה את המידע הרלוונטי ביותר, ולשמור על אורך של עד דף אחד. מידע לא רלוונטי עוסק בציטוטים, תחביבים ועבודות זמניות שעשיתם לפני שנים רבות ואולי תרצו לשכוח. כתיבה בגוף ראשון אינה מתאימה למסמך קורות חיים, כיוון שהיא נותנת תחושה של סיפור אישי ("ניהלתי אנשים", "הכנתי מצגות"). מדובר במסמך רשמי ומוקפד, ולכן השפה צריכה להיות מקצועית ועם שמות פעולה ("ניהול עובדים", "הכנת מצגות"). עיצוב העמוד צריך להיות אחיד ועקבי; יישור הקובץ יהיה מימין לשמאל כשהשנים ממוקמות בצד ימין; חשוב להקפיד על ריווח בין התפקידים השונים, ללא פסקאות עמוסות מידע, וכן להדגיש כותרות ראשיות, שם תפקיד וחברה. פונט מומלץ –Arial 11.


כיצד לבנות קורות חיים מותאמים לתפקיד?

כשאתם מגישים מועמדות למשרה מסוימת, כדאי לזהות מה הן הדרישות והתכונות אותם המעסיק מחפש, ולהבליט אותם בקורות החיים שלכם. התוצאה תהיה קורות חיים, שמי שמביט בהם מקבל תחושה של "בינגו! מצאנו את האחד/האחת!". לדוגמא, אם אתם מתראיינים לתפקיד שדרישותיו הם עמידה בלחץ וקבלת החלטות במהירות, הדגישו תפקידים אותם ביצעתם שיכולים להתאים. מנגד, תוכלו לוותר על עבודות שמציגות אתכם באור ההפוך. אם אתם מתראיינים לתפקיד של ראש לשכה או מזכיר/ה, תוכלו לוותר על ציון עבודה בתחנת דלק או חנות אופנה, ולהכניס פנימה עבודות בהן יצא לכם לעבוד עם ניירת ומחשב. בכל מקרה, אל תעמיסו סתם. עדיפה עבודה אחת שקולעת בדיוק מאשר 3 עבודות שלא קולעות בכלל. ריבוי עבודות, לעיתים מציג אתכם באור שלילי – כמי שלא מצליחים להתמיד, ובכל חצי שנה מוצאים עצמכם עוזבים מקום עבודה. המטרה היא ברורה – להציג למראיין בדיוק את מה שהוא רוצה לראות. את הדרישות שלו תוכלו לקרוא לרב בפרסום מודעת הדרושים. 


בניית קורות חיים בחינם דרך דנאל משאבי אנוש

מפאת חשיבותם של קו"ח הכתובים באופן מקצועי ומציגים את החוזקות שלכם, אנו מציעים שירות חינמי של כתיבת קורות חיים בעבורכם. באמצעות מחולל קורות החיים שלנו, תוכלו לקבל אליכם תוך דקות ספורות מסמך מקצועי בניסוח ועיצוב שיבליטו אתכם כמה רמות מעל כולם. כל מה שצריך לעשות הוא להזין במערכת את הפרטים האישיים ולענות על שאלות בתחום ההשכלה שלכם, הניסיון התעסוקתי ואם תרצו – גם השירות הצבאי. אל תדאגו, קורות החיים שלכם יהיו חסויים ודיסקרטיים ולא יעברו לאף צד שלישי.

שירותים נוספים מלבד קורות החיים

נכון, קורות חיים הם הספתח הראשוני, והם מה שיגרום למעסיק לזמן אתכם לראיון hr ולתת לכם את ההזדמנות להרשים אותו. יחד עם זאת, לא משנה כמה קורות החיים שלכם נהדרים וכתובים בצורה מצוינת, אם לא תציגו את עצמכם היטב בראיון ולא תקפידו על כללי התנהגות מתאימים, תמצאו את עצמכם בחוץ. מלבד שירות של כתיבת קורות חיים, אנו מציעים  שירותים נוספים שיועילו לכם בהמשך תהליך חיפוש העבודה, כמו טיפים לראיון, קודים של לבוש נכון, ועוד. 


קורות חיים – פיסת מידע על חיים שלמים

אין ספק שכתיבה של קורות חיים היא משימה מאתגרת. כל כך הרבה מידע, כל כך הרבה רצון להתבלט ולהוכיח מי אתם. זה ברור לגמרי! יחד עם זאת, חשוב להקפיד על הכללים הנהוגים – אחידות, רהיטות ורשמיות. מעסיקים, ובעיקר מראיינים, מודעים היטב לכללי כתיבת קורות החיים, ובמקרים רבים בוחנים מועמדים למשרות מסוימות בהתאם לרמת הכתיבה, הניסוח וההפרדה בין עיקר לטפל. בחרו עוד היום באפשרות של מחולל קו"ח – וצאו לדרך חדשה.


סוכן חכם

קבלו משרות למייל מיד עם פרסומן!

בהרשמה אתם מאשרים את תקנון האתר.
בלי ספאם, מבטיחים!