טוען

איך להפוך לכוכב במקום העבודה?

לירז שי | 19.11.19

מכירים את זה שאתם מרגישים שאתם עושים עבודה מעולה אבל אף אחד לא באמת יודע? הימים בהם העבודה שלכם דיברה בעד עצמה נגמרו (מי יודע אם היו קיימים בכלל?). אתם יכולים להיות עובדים מצוינים, אך האם האופציה לקידום תתממש כשאף אחד לא מודע ליכולות שלכם? אספנו בעבורכם 10 טיפים איך להתבלט במקום העבודה ולשמור על יחסים טובים עם הקולגות. 

1. חשבו מחוץ לקופסא

כשהבוס מטיל עליך משימה, הוא מצפה ממך לבצע אותה בדרך שלך. אם אין פרויקטים כרגע, תיצור פרויקט! הברור מאליו הוא להיות תותח במשימות שמטילים עליך. כדי להצליח בענק חשוב לשים לב לצרכים העולים בחברה ולנצל את הפוטנציאל העסקי הקיים, אך לא נראה לעיני כולם. כן, גם מבלי שיבקשו ממך. חשיבה מחוץ לקופסא מאפיינת עובדים כוכבים. ככוכב, אתה תמיד תמצא מה לעשות (גם אם מדובר בדברים קטנים). חשוב מחוץ לקופסא ותיתפס כבעל ערך, כוכב, אחד כזה שהארגון לא ירצה לוותר עליו בקלות.

2. צרו קשרים


אנחנו לא מתכוונים ליצירת קשרים עם אנשים מחוץ לארגון (שזה חשוב בפני עצמו), צור קשרים עם קולגות מהמשרד שלך! להיכרות מקצועית ואישית עם קולגות יש קשר ישיר עם הצלחה בקריירה שלך. נצל את הפסקת הקפה להכיר את הקולגות שלך, את השמות הפרטיים שלהם. הכר אותם דרך התחביבים והעיסוק שלהם בעבודה. לא רק שהקשרים הללו יובילו אתכם להכרה, נטוורקינג ויהיו חשובים בפעם הבאה שיפתח תפקיד חדש אלא גם ישדרגו משמעותית את יום העבודה שלך. מי לא היה רוצה חברים לארוחת צהריים במשרד? 

3. עזרו לאחרים


ידע הוא כוח! למה לא לחלוק אותו עם אחרים? שיתוף בידע מעיד על ביטחון עצמי, יכולת עבודה בצוות ואפילו, כושר מנהיגות. עזרה לקולגות צריכה להגיע ממקום אמתי וכנה, מבלי לצפות לתמורה. אין צורך "לעשות לאחרים את העבודה" כדי לבלוט. כאשר הממונים עליך יזהו את הרצון הכנה שלך לסייע לקולגות בחברה, הם ישימו לב אליך וידעו שיש להם על מי לסמוך. הרעיון הוא לגרום לחברה להצליח, לא רק לעצמך ולכן, שיתוף בידע הוא חשוב ומעיד על אמינות ויכולות גבוהות וחיוניות לחברה.  

4. צרו רעיונות מקוריים


כדי להפוך למותג, עלייך לייצר לעצמך ערך אמיתי בחברה! גם כשהבוסית מטילה משימה ברורה עם גבולות ברורים, החשיבה שצריכה להוביל אותך היא: "איך אני יכול לייעל?/ איך אני מביא את עצמי לידי ביטוי במשימה?". כשאתה מביא את "עצמך" לתפקיד, אתה משאיר חותם, אתה מראה לממונה עלייך שבמקצוע שלך, היא יכולה להעסיק מגוון אנשים, אך כמוך, יש רק אחד!

5. השתתפו בפעילויות מחוץ למשרד


כאמור, הערך שלך כעובדת, לא נמדד רק על פי הביצועים שלך בעבודה אלא גם על פי הביצועים החברתיים שלך. לכן, חשוב לקחת חלק (ואפילו פעיל) באירועים החברתיים של העבודה. לקחת חלק פירושו להגיע לאירועים וגם לנצל את ההזדמנות לשבירת דיסטנס תוך שמירה על תדמית מקצועית (קשה לומר לא לאלכוהול ללא הגבלה). 

6. שווקו את עצמכם


יש פתגם שאומר: "עץ נופל לבד ביער ואף אחד לא שומע, האם נפל?". מכיר את העובד הזה שכולם עפים עליו ואתה רואה בפועל את העבודה שלו ולא מבין על מה כל המהומה? זה נקרא שיווק עצמי! עשית עבודה יפה? נצל את ההזדמנות להרים לעצמך! תכתב את הבוסית למיילים, תזרוק הערה טובה על הצוות שלך (כי אם הצוות שלך טוב משמע אתה טוב!), ותן לבוסית גם חומרים לשיווק שלה (כי עבודה טובה שלך זה עבודה טובה שלה).  

7. אל תפחדו לקחת סיכון


פחד משמעו פספוס הזדמנויות. אל תפחד לצאת מאזור הנוחות, לקחת על עצמך משימות שאף אחד אחר לא מתנדב לקחת מהפחד מכישלון. כדאי להביע את הרעיונות שלך בקול רם,  תוך שאתה מוכן לכך שיש סיכוי שחלק ניכר מהם יענה בדחייה. לקיחת סיכונים יקנו לך שם ומעמד חזקים אצל הממונים עליך. גם אם הרעיונות נדחים, היוזמה שלך מעידה על חשיבה ורצון לקדם את הארגון. חשוב על העובד הזה ש"לא הולך לפי הספר", איך הוא מצטייר בחברה? לכאן או לכאן, הוא משאיר חותם. הוא יוצר בולטות.

8. הביעו דעה


ביישנית? זה לא תירוץ! זימנו אותך לישיבה? נצלי את ההזדמנות להפגין את הכישורים והיכולות שלך. צאי מאזור הנוחות ושתפי את הנוכחים בדעתך המקצועית. כמובן שאנו מתכוונים להבעת דעה המועילה ותורמת לישיבה ולארגון, ולא לכזו שמטרתה השמעת קול או דברי סרק. הבעת דעה בפני עצמה היא מעשה הראוי להערכה, אין צורך להיות "הכי בולטת בישיבה" אך כן חשוב לקחת חלק בקבלת ההחלטות. 

9. תעשו את המקסימום


לא משנה באיזה נתיב תבחר ללכת, מהן ההחלטות שתקבל ובאיזה אופן תיישם אותן - תמיד עשה כמיטב יכולתך. המצבים ישתנו וכך גם המושג "מיטב יכולתך". לפעמים אנו במצב טוב יותר ולפעמים פחות אבל תמיד חשוב להוציא מהיכולות שלך את המקסימום שבכל סיטואציה. כשאנו עושים כמיטב יכולתנו, זה ניכר, אנו מרגישים טוב עם עצמנו וסביבת העבודה מרגישה כך גם. חשוב לזכור, גם כשניתן את המיטב שביכולות שלנו, לא בהכרח נקבל את התוצאה לה ייחלנו אך נזכה לדעת שעשינו את הטוב ביותר שלנו וזה ילך אתנו לשלב הבא. 

 

10. תחלמו, תאמינו וכך גם תציבו מטרות

כשאנו מדברים על חלומות, אנחנו לא מתכוונים במובן הקלישאתי. שבי וקרי סיפורי הצלחה של אנשים שהגיעו רחוק והסיפור שלהם התחיל מחלום קטן ועל פניו "בלתי אפשרי", בעיני הסובבים אותם. תחלמי, תאמיני ותציבי מטרות על מנת שתוכלי לקדם את החלומות שלך ולהיות מאושרת בעבודה. עובדת עם תשוקה וחלום היא עובדת יעילה, היא מנצלת כל שעה שלה בעבודה לקידום הארגון ולקידום עצמי, לומדת כל יום דברים חדשים ומציבה מטרות חדשות. כדי להשתלב בעולם שמשתנה כל כך מהר צריך לחלום רחוק ולהציב מטרות בדרך להצלחה.

אתם עושים עבודה מצוינת! אל תחכו שעבודה שלכם תדבר בעד עצמה. הראו את עצמכם, הציעו את כישוריכם הייחודיים וכשיגיע פרויקט חדש וחשוב, נחשו על מי יחשבו הממונים? אתם כוכבים! ברור שעליכם! בהצלחה.

 


סוכן חכם

קבלו משרות למייל מיד עם פרסומן!

בהרשמה אתם מאשרים את תקנון האתר.
בלי ספאם, מבטיחים!