טוען

פרויקטים ומיקור חוץ

 

מיקור חוץ (Outsourcing) – באמצעות קבוצת דנאל

 

רקע

מיקור חוץ התפתח בשנים האחרונות בצורה משמעותית ומקובל כיום כשיטה להעסקת עובדים בחלק גדול מתחומי העיסוק במשק, ומיושם ברוב ענפי התעשייה והשירותים. בסיס מיקור החוץ הינו הוצאת פעילות או תהליך, שאינם חלק מליבת הפעילות של הארגון והמבוצעים בדרך כלל ע"י עובדיו הפנימיים, לספק חיצוני המתמחה בפעילויות או תהליכים אלו.

 

את השירות מבצעים בד"כ בשטח המפעל המזמין, כאשר לכל פרויקט מותאמת תוכנית עבודה ייחודית. בזמן לקיחת אחריות על ביצוע פרויקט מסוים, החברה דואגת לגיוסם וניהולם של  עובדים למתן השירות או לארגון הצוות הקיים כיום במפעל לצוות משימה .

מיקור חוץ פוטר את הארגון מפעילות שאינה מרכזית בחברה, ומהווה דרך להתייעלות ולצמצום בהוצאות השוטפות. כמו כן, מהווה שיטה זו פתרון לשחרור "צוואר בקבוק" בתהליכי היצור והשירות, עקב עומס זמני או מתמשך, ועוזר בשמירה על רמת שירות גבוהה מול הלקוח ועמידה בהתחייבויות.

 

יתרונות מיקור חוץ

  • גמישות תפעולית ותגובה מהירה תוך זמן קצר ובהתראה מינימאלית לביצוע פרויקטים.
  • הוזלה משמעותית בעלויות העסקת העובדים, לצד הקפדה מוחלטת של החברה על זכויותיהם הסוציאליות המחויבות בחוק .
  • תשלום לפי תפוקה, תוך שמירה על איכות המוצר.
  • מחיר המתבסס על יחידת מדידה מוסכמת ולא על שעת העסקת עובד.
  • יכולת הערכת עלות כוללת מראש.
  • גמישות בהתאמת הציוד ומספר העובדים לדרישות הפרויקט.
  • איכות העבודה, תפוקה ועמידה בלוחות זמנים – באחריות מבצע השירות.
  • פתרון יעיל לביצוע פרויקט זמני או שאינו קצוב בזמן, ללא צורך בהגדלת מצבת כוח האדם האורגנית של החברה.
  • נגישות לטכנולוגיה ולמשאבים שאינם זמינים בתוך הארגון.
  • השיטה מאפשרת הפיכה של הוצאות קבועות של הארגון להוצאות משתנות.
  • אי קיום יחסי עובד-מעסיק בין עובדי הפרויקט והארגון מזמין השירות.
  •  יכולת העסקת עובדים מיומנים לטווח ארוך ללא חובת קליטת כעובדי ארגון (משום היותם עובדי חברת מיקור חוץ ולא חל עליהם חוק חברות כוח אדם).

 

ניהול מיקור חוץ באמצעות חברת י.א. יעוץ טכני וכלכלי מקבוצת דנאל

 

מיקור חוץ באמצעות חברת י.א. יעוץ טכני וכלכלי מציע ללקוח את האפשרות להתפנות לנושאים החשובים לו באמת וחוסכת ממנו את ההתעסקות בנושאים שאינם מתחום ליבת הפעילות של ארגונו. העבודה מבוצעת על פי דרישות הארגון המזמין במהירות, ביעילות, ללא צורך בפיקוח ובזבוז זמן של מנהלי הארגון.

 

חברת י.א. יעוץ טכני וכלכלי הינה חברת בת של קבוצת "דנאל", והינה חלק ממספר רב של חברות בקבוצה המובילות בתחומי הפעלת תשומות כוח אדם.

 

קבוצת דנאל נוסדה בשנת 1974 ונמנית כיום עם החברות המובילות בתחום בארץ. דנאל הינה חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב. דירקטוריון חברת "דנאל" מורכב מנציגי ציבור ואישים בעלי ניסיון וידע מתחום המשק והכלכלה.

 

מומחיותה של דנאל בניהול המשאב האנושי, יכולות גיוס עובדים בהיקפים גדולים ובאופן מיידי ושינועם לפרויקטים שבאחריותה, שיתוף הפעולה בין יתר החברות המאוגדות בקבוצת דנאל המאפשרות ניוד יעיל וחכם של עובדים בתוך הקבוצה ושימוש אופטימלי במשאב האנושי העומד לרשותה, הידע והניסיון שצברו מנהלי הפרויקטים ואנשי תפ"י של הקבוצה בעבודה בקרב תעשיות מובילות, הם המאפשרים לדנאל להציע מערך שירותי מיקור חוץ נרחבים ויצירת פתרונות המותאמים לצרכיו של הלקוח.

 

בשיתוף פעולה הדדי נוכל לאתר את הפעילויות הקיימות בארגונכם אותן ניתן להוציא ולהעבירן לידינו. אנו נתפעל פעילות זו בארגונכם, באמצעי הייצור הקיימים בו, וזאת באמצעות כוח אדם מיומן שישכר ויועסק על ידנו, כך שכל יחסי העובד- מעסיק יחולו עלינו. כוח אדם זה יאושר על ידיכם טרם כניסתו לעבודה, ויוכשר לביצוע משימות התפקיד. אנו נמנה ממונה עבודה מטעמנו, אשר יקבל את ההנחיות המקצועיות מטעמכם ויעבירם לצוות מבצע העבודה.

 

 

מיקור חוץ באמצעות קבוצת דנאל –

מקסימום יתרונות במינימום סיכונים

 

יצירתיות וגמישות

חברת י.א. יעוץ טכני וכלכלי בונה עבור כל ארגון את פתרון מיקור החוץ המותאם במיוחד עבורו, מתוך סל פתרונות המתחדש ומתעדכן בהתמדה, בהתאם לצורכי השוק ולהזדמנויות העסקיות העומדות בפני הלקוח.

 

התמקדות הארגון בפעילויות הליבה שלו

תחת הכותרת "תמשיכו לבצע את הדברים בהם אתם טובים ותנו לנו לטפל בכל השאר" , פתרון של מיקור חוץ באמצעות חברת י.א. יעוץ טכני וכלכלי מאפשר לארגון להפנות את משאביו לטיפול בתהליכים שהם בליבת הפעילות שלו ולמקד בהם את עיקר תשומת הלב. שאר הפעילויות אותן מחויב הארגון לבצע, יצאו למיקור חוץ ויטפלו בסטנדרטים הגבוהים המקבילים לאלו הקיימים בארגון. בכך יוכל הארגון להתפנות לפיתוח ושכלול מתמיד של פעילויות הליבה שלו בשוק התחרותי בו הוא פועל.

 

אופטימיזציה של תהליכים

הוצאת פעילות משנה של הארגון והעברתן למיקור חוץ באמצעות חברת י.א. יעוץ טכני וכלכלי חוסכת ללקוח עלויות תפעוליות, מצמצמת תשומות ניהוליות של הארגון וממקסמת את הכדאיות הכלכלית ביישום התהליך,והכל כמובן תחת שמירה על סטנדרטים גבוהים ביותר.

 

מומחיות וניסיון מצטבר

הידע והניסיון שרכשה חברת י.א. יעוץ טכני וכלכלי מפעילותה במגוון ארגונים מהווים עבורה ועבור לקוחותיה מקור ללמידה ולידע המתחדש ללא הרף.

 

אחריות תפעולית

עם העברת פעילות מיקור החוץ לחברת י.א. יעוץ טכני וכלכלי, לוקחת חברתנו אחריות מלאה, לתפעולו, לשירות גמיש ומהיר בהתאם למועד הסיום המוסכם, למתן פתרון מקיף והולם לצורכי הלקוח וליישומו באופן מקצועי ואפקטיבי ביותר.

 

פתרונות מיידים ושחרור צוואר בקבוק

התבססות על פריסה ארצית של סניפים מאפשר לחברת י.א. יעוץ טכני וכלכלי גיוס מיידי ובהיקפים גדולים של כוח אדם לטיפול בפרויקטים באופן מיידי, וסיוע לארגון בעת מצבי דחק בשרשרת היצור והאספקה, ותמיכה בעמידתו בלוחות הזמנים עליהם התחייב.

 

שלבי העבודה של מיקור חוץ באמצעות קבוצת דנאל

 

•           ניתוח צרכים והתאמת פתרון

 שלב ייעוצי הכולל אבחון ומיפוי צורכי הארגון באופן ממוקד, בדיקת כדאיות הוצאת תהליכי עבודה למיקור חוץ, ועיצוב פתרון או תהליך העונה באופן המדויק ביותר לצרכיו.

 

•           בניית תוכנית עבודה וצוות ייעודי של אנשי מקצוע ומומחים:

לרשות כל לקוח עומד צוות עובדים ייעודי, המורכב ממנהלי שטח ומומחים בעלי הכשרה, השכלה וניסיון בתחומים הרלבנטיים לתהליך. לכל פרויקט תיבנה תכנית עבודה בהתאם ללוחות הזמנים,דרישות הלקוח והגדרת יעדים מוסכמים.

 

•           תמחור

 תמחור הפרויקט יתבצע ויוגש ללקוח על פי יחידת מדידה מוסכמת.

 

•           ביצוע הפרויקט

 מינוי מנהל פרויקט, גיוס והצבת עובדים מיומנים וכן ציוד וכלים הנכללים בתוכנית העבודה. הצוות המקצועי ינהל את כל התהליכים התפעוליים והמנהליים בחצרו של הארגון המזמין או באתר אחר שיוסכם עליו, ויתפקד למעשה כשלוחה של הארגון המופעל ומנוהל על ידי חברת מיקור החוץ.

 

 

תחומי מיקור חוץ אותם ניתן לקבל במסגרת קבוצת דנאל

 

מיקור חוץ של יחידת יצור

 

מפעל תעשייתי, המפעיל קווי יצור שונים להפקת מוצריו, יכול לעשות שימוש במיקור חוץ באמצעות העברת יחידה תפעולית אחת של קו היצור או את קו היצור בשלמותו לחברה חיצונית, אשר תבצע עבור המפעל את הפעילות ותספק לו מוצר מוגמר בסיומה.כך, למשל, ניתן להוציא יחידה תפעולית של המפעל, אשר אחראית על הרכבה של ערכות חלפים (קיטים) למוצרים מוגמרים ושלמים ולהעבירה לאחריותה וניהולה של חברת מיקור חוץ, אשר תפעל ותספק את המוצר המוגמר.

חברה אחרת, שליבת פעילותה הינה יבוא של מוצרי חשמל מחו"ל נדרשת לביצוע המרה של רכיבים וציוד נלווה לתקן הנהוג בארץ (למשל המרה של החלפים החשמליים לזרם החשמל הישראלי והחלפת הוראות ההפעלה של המוצר להוראות בשפה העברית). פעילות של המרות אלו יכולה להיעשות בצורה של רכישת שירותים מחברת מיקור חוץ שתבצע עבודה את ההמרה, ותפנה בכך את החברה היבואנית לטיפול בנושאי ליבה אחרים שלה.

פעילות זו תבוצע בשטח הארגון המזמין באמצעות אמצעי הייצור העומדים לרשותו, או באתרי חברת י.א. על ידי כוח אדם שישכר וינוהל על ידי חברת מיקור החוץ. במקרה זה, ישלם הארגון לחברת מיקור החוץ תשלום עבור כל יחידת יצור או המרה בהתאם למוסכם מראש.

 

מיקור חוץ של יחידות מיון, פירוק והרכבה

 

ארגון יצרני, המייצר מוצרים תעשייתיים ואשר קיימת בו רצפת ייצור המעסיקה עובדים בתחנות עבודה שונות,יכול להוציא את תחום האריזה, למשל, ולהעבירו לחברה חיצונית אשר תדאג לאריזת התוצרת המוגמרת, הדבקה תגיות והוספה של פריטים נלווים למוצרים טרם שיווקם, על ידי כוח אדם שיגויס במיוחד לטובת המשימה. ארגון אחר הנדרש לפירוק ומיון כמות גדולה של רכיבים ופרטים, יוכל להעביר אחריות לתפעול פעילות זו לחברת מיקור חוץ, אשר תספק ללקוח פתרון הולם שלא במסגרת משאבי כוח האדם של ארגונו.  

פעולות אלו יבוצעו בשטח הארגון המזמין או במחלקת האריזה של חברת י.א יעוץ טכני וכלכלי, באמצעות כוח אדם שישכר וינוהל על ידי חברת מיקור החוץ. במקרה זה, ישלם הארגון לחברת מיקור החוץ תשלום מוסכם עבור כל יחידת אריזה, יצור פירוק או הרכבה, בהתאם לסיכום שנקבע מראש.

 

 

מיקור חוץ של יחידת התקנה

 

חברת תקשורת המספקת שירותים ללקוחות פרטיים ועסקיים, מעסיקה דרך קבע צוות של מתקני ציוד הקצה. קיימת בידי החברה האפשרות להוציא את תחום ההתקנה מפעילותה האורגנית, ולהעבירה לחברת מיקור חוץ, אשר תגייס ותכשיר מתקינים, שיבצעו עבור חברת התקשורת את שירות ההתקנה. בכך הועברה האחריות על ביצוע הפעילות המשנית של החברה (התקנת הציוד) לחברה חיצונית שתתמקד בנושא, ותפנה את משאביה של חברת התקשורת לפעילויות הליבה שלה. במקרה זה, ישלם הארגון לחברה החיצונית תשלום מוסכם עבור כל התקנה.

 

מיקור חוץ של יועצים מומחים

 

לארגון המעסיק מומחים במגוון עיסוקים קיימת האפשרות לשכור שירותי ייעוץ בתחומים שונים מחברה העוסקת במתן שירותי ייעוץ לתחומי פעילותו. חברה חיצונית זו, תגייס עבורו את היועצים ותספק לארגון את שירותי הייעוץ. פעילות זו הינה מיקור חוץ של פונקציה ניהולית, לפיה ישלם הארגון לחברת מיקור החוץ עבור שירותי הייעוץ תשלום חודשי מוסכם, קבוע או משתנה בהתאם ליעדים. 

 

מיקור חוץ של מוקדי שירות לקוחות

 

ארגון הנדרש להפעלת מוקד שירות לקוחות כחלק ממערך השירות אותו הוא מעניק ללקוחותיו, יכול להעביר את האחריות להפעלת המוקד וניהולו לחברת מיקור חוץ, אשר תגייס ותכשיר את נציגי השירות לשמש בתפקיד, בהתאם לסטנדרטים ולדרישות אותן יקבע. הארגון יכול לרכוש את השירות ולשלם לפי כמות העמדות שהופעלו בפועל בכל חודש או ע"פ מדידת זמן העבודה של נציגי השירות. מודל זה מאפשר חסכון משמעותי לעסקים ולארגונים בכל הקשור להוצאות עבור הפעלת המוקד, שאינו חלק מתחום הליבה של הארגון (למשל, ארגון בריאות המפעיל מוקד שירות לקוחותיו 24 שעות ביממה, יכול להוציא את תחום המוקד לחברה חיצונית ולפנות בכך את משאביו לתחום פעילותו האורגני).

מיקור חוץ של משאבי אנוש

 

לאור השינויים המבניים במשק העבודה ובכלכלה הגלובלית, כמות גדלה והולכת של ארגונים זקוקים למערך משאבי אנוש מקצועי, שיבצע עבורם את הליכי הגיוס, המיון והטיפול בעובדים, וזאת עקב חוסר במשאבים, בידע ובניסיון כיצד לתפעל מערך יעיל של משאבי אנוש.

מיקור חוץ של משאבי אנוש פירושו התאמת פתרון כולל ומלא של פונקצית ניהול משאבי אנוש לארגון, לאחר למידה והגדרת צרכיו. הפתרונות כוללים:

•           גיוס, ומיון וקליטת עובדים לארגון.

•           ניהול מערך שירותי רווחה לעובדים.

•           פיתוח ויישום מערך הדרכה והכשרה לעובדים.

•           פעילות לשימור עובדים.

 

 

מיקור חוץ של סדרנות סחורה

 

ההסדר הנהוג כיום בין החברות הספקיות של מוצרי הצריכה ורשתות השיווק משאיר בידי הספקים את האחריות לסידורם הפיזי של תוצרתם על המדפים ועל שטחי התצוגה בחנויות הרשתות. לפיכך, חברה יצרנית המספקת מוצרים לשיווק באמצעות הרשתות הגדולות נדרשת להפעלת מערך סדרני סחורה, המטפלים ומסדרים את מוצריהם השונים. באפשרות החברה היצרנית להעביר פעילות זו לחברת מיקור חוץ, אשר תבצע עבורה את עבודת סידור הסחורה, ובכך לשחררה מדאגה לשלב האחרון והמורכב בתהליך השיווקי, שאינו חלק מפעילות הליבה של החברה.

פעילות סדרנות הסחורה מבוצעת בידי צוות ניהול וסדרנים המועסקים באמצעות חברת מיקור החוץ, אשר ופועלים ומפוקחים תחת לוחות זמנים ושיטות עבודה שסוכמו עם החברה היצרנית.

 

 

מיקור חוץ של שירותי שכר

 

ארגון המעסיק עובדים נדרש למערך הכנת שכר, טיפול במכלול הנושאים הקשורים להפקת המשכורות, ומענה לעובדים בנושא תחשיבי זכויות סוציאליות, ביטוח פנסיוני וביטוח לאומי. לארגון זה קיימת האפשרות להעביר את הטיפול בהפקת משכורות העובדים לחברת מיקור חוץ שלה מחלקות המתמחות במתן שרות כוללני לנושא השכר, ובאמצעות חשבי השכר שלה ינהלו עבור הלקוח את כל הפעילות הנדרשת לצורך הפקת שכר לעובדיו.

במסגרת שירות זה כלולים הנושאים הבאים:

•           הקמת חברה וכרטיסי עובד (טופס 101)

•           הכנת תלושי שכר חודשיים.

•           חישובי עלויות מעסיק וחבויות .

•           הכנת תחשיב פיצויים, הבראה, חופשה ומחלה .

•           הכנת דיווח שנתי והכנת ניירות עבודה לביקורת רו"ח / יועץ מס.

•           הפקת דיווחים לקופות גמל, ביטוחי מנהלים ובעלי שליטה .

•           ביצוע תשלומי מוסדות ביום הדיווח בדואר .

 

 

 

מיקור חוץ של שירותי טיוב והקלדת נתונים למערכות המידע

 

מרבית הארגונים פועלים כיום בסביבת מחשב מתקדמת. המושג טיוב נתונים והזנת נתונים למערכות המידע מתייחס לשורת פעולות אשר מטרתן  שיפור באיכות וביעילות מערכות המחשוב ותיעוד של מכלול הנתונים החיוניים לארגון. מעבר לפתרונות הטכנולוגיים של טיובי נתונים אוטומטיים, קיים הצורך ליד אנושית, אשר תזין ותשביח את הנתונים הקיימים במערכות המידע. פתרון של מיקור חוץ יבוא לידי ביטוי בהוצאת יחידת הטיוב וההזנה של הנתונים לחברה חיצונית, אשר תפעל בהתאם לסטנדרטים ולהנחיות של הארגון המזמין. לאור הפיתוחים הטכנולוגיים, פעולות של טיוב והזנת נתונים יכולים להיעשות בארגונו של הלקוח או מחוצה לו.

 

 

מיקור חוץ של משגיחים

 

מוסדות השכלה והכשרה המקיימים מבחנים לסטודנטים הלומדים במסגרתם, נדרשים למערך הפעלה והשגחה של הבחינות. ניהול מערך ההפעלה וההשגחה בבחינות הינו אחד המקרים המובהקים של הצורך בהעסקה גמישה ומשתנה של מצבת כוח אדם רחבה ודוגמה מצוינת ליתרון של שימוש בשירותי מיקור חוץ. זאת משום שהפעלת מערך זה מצריכה גיוס כמות עובדים גדולה לפרקי זמן קצרים (תקופת הבחינות) מחייבת השקעת משאבים רבים בניהול, שיבוץ, והכשרה של צוות העובדים. הוצאה של פעילות זו מניהולו של מוסד ההשכלה/ההכשרה והעברתו לגוף מתמחה חיצוני בצורה של מיקור חוץ, מוזיל משמעותית את הוצאות הארגון בהפעלת המערך, ומשחרר את משאביו הארגוניים לפעילויות ליבה אחרות של המוסד. הכל כמובן תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים של צוות משגיחים מיומן, אשר הוכשר במיוחד לתפקיד, ותוך הקפדה עליונה על טוהר המידות בעבודתם.

 

 

מיקור חוץ של דיילות 

 

ארגונים בתחום התחבורה, חברות מוצרי צריכה, מזון וקוסמטיקה נדרשים מעת לעת לשירותי דיול. המחלקה עוסקת בגיוס ואספקת דיילים/ות לחברות קד"מ (קידום מכירות) ולפרויקטים תפעולים עתירי כוח אדם. להלן דוגמאות למגוון הפעילויות להן אנו מספקים שירותים:

•           רכבת ישראל – הפעלת מערך דיילי תחנות וקרונות שמורים.

•           דיילים/ות יועצי/ות יופי ברשתות הפארם והקוסמטיקה (לוריאל ישראל).

•           דיילים/ות טעימות לפעילות ברשתות שיווק.

•           דיילים/ות חלוקת עלונים במרכזי קניות ובמקומות הומים.

•           דיילים/ות לכנסים, אירועים, תערוכות, השקות והפקות.

•           דיילים/ות קבלת פנים וקבלת קהל.

•           דיילים/ות רישום מוזמנים ותפעול דלפקי רישום.

•           דיילים/ות הכוונה.

•           דיילים/ות מודיעין.

•           דיילים/ות לקמפיינים חווייתיים.

 

נשמח לתת לכם שירות מקצועי ויעיל, עם חיוך

הצוות שלנו

עידו איילון

עידו איילון

מנהל מיקור חוץ, פרויקטים ומנהל המרכז הארצי לשילוב אנשים עם מוגבלות

עידו משמש בתפקיד מנהל מיקור חוץ ומנהל המרכז הארצי לשילוב אנשים עם מוגבלות. במסגרת התפקיד מוביל את פעילות השירות המנוהל באמצעות דנאל וחברות הבת, את תחום שילוב אנשים עם מוגבלות בתעסוקה, את פרויקט רכבת ישראל ופרויקטים נוספים.

עידו הצטרף לצוות הניהול של דנאל בשנת 1997 ושימש כמנהל אזור דרום וירושלים. במסגרת תפקידו ניהל מגוון סניפים מת"א ועד אילת.

עידו בוגר תואר ראשון במדעי החברה והרוח. אומנם זה היה לפני הרבה מאוד זמן, אך עידו הגיע אלינו עם ניסיון קודם כמנהל שיווק ומכירות.

דב שוורץ

דב שוורץ

מנהל המחלקה לשירותי תפעול בתחום הכשרות

דב מנהל את המחלקה לשירותי תפעול בתחום הכשרות משנת 2007, ומוביל את פעילות המחלקה אשר מעסיקה כ-350 משגיחים הפרוסים על 550 עסקי מזון בפריסה ארצית.

תחום פעילות המחלקה סובב דרך מועצות דתיות, משרדי ממשלה (משרד הביטחון, שב"ס), רשתות שיווק ועוד.

דב השתחרר מצה"ל בדרגת סרן וסיים לימודי משאבי אנוש באוניברסיטת בר אילן. 

באיזה תחום תרצו למצוא עבודה?

סוכן חכם

קבלו משרות למייל מיד עם פרסומן!

בהרשמה אתם מאשרים את תקנון האתר.
בלי ספאם, מבטיחים!

חבר מביא חבר

חבר מביא חבר

לעזור לחברים זה תמיד כיף, עכשיו יש לכם גם הזדמנות להרוויח מזה. השאירו פרטים של חבר או חברה שמחפשים עבודה ותוכלו לזכות בתווי שי. אל תשכחו להשאיר גם את הפרטים שלכם כדי שנוכל לחזור אליכם.

ארגונים מגייסים

  • רכבת ישראל