טוען

מה הקשר בין ראיון עבודה לדייט?

ויקי גרונר | 14.02.17

אחרי שריססת על עצמך בערך חצי מבקבוק הבושם "של הביוקר", בחרת תלבושת מושקעת והגעת בהקדמה אופנתית של 5 דקות – אפשר להתחיל!

מה הקשר בין ראיון עבודה לדייט ומה כדאי לעשות כדי שתהייה גם פגישה שניה?

  1. נקודת ההתחלה – זה מתחיל באתר דרושים או אתר היכרויות, מכר שהמליץ, שדכן או חברת השמה ומסתיים בדרך כלל בשיחת טלפון שתכריע אם תהייה פגישה.    
  2. אין הזדמנות שניה ליצור רושם ראשוני – נפגשים! זה קורה הרבה יותר מהר ממה שנדמה לנו. יש לך פחות מ-20 שניות ליצור עניין בצד השני. חשוב להתחיל בכל הכח ומשם רק להמשיך להשתפר.   
  3. מה אומרת שפת הגוף? לשפת הגוף יש השפעה רבה למסרים המועברים בפגישה. לא תמיד אפשר לשלוט בשפת הגוף, אבל כדאי להיות מודעים. שפת הגוף כוללת קשר עין, ישיבה נינוחה, תנועות ידיים ועוד.
  4. התאמה הדדית – בפגישה קצרה שני הצדדים בוחנים האם הקשר מתאים להם. התפקיד שלך אינו מסתכם בלשכנע את הצד השני לגבי התאמתך, אלא גם לבחון אם הקשר מתאים גם מבחינתך.
  5. לא מושלם – האביר על הסוס הלבן, מקום העבודה המושלם, או העובד המושלם לא בהכרח יגיעו. צריך להיות ריאליים בהתייחס לדרישות שלנו מעצמנו וממי שמולנו.
  6. קצר ולעניין, אך לא לקוני. אבחנה בין עיקר לטפל זה שם המשחק. אפשר וכדאי לספר ולתת דוגמאות, אך אין צורך להביא את מי שיושב מולנו לכדי שעמום במקרה הטוב, וכאב ראש במקרה הפחות טוב.
  7. אמינות, כנות ופתיחות (בגבול הטעם הטוב). אף אחד לא אוהב להרגיש שמסתירים ממנו או שמשקרים לו. אפשר לשתף ולחלוק, אבל יש מידע שעדיף לצנזר בפגישה ראשונה. בואו נשאיר בצד את "הכביסה המלוכלכת"...  
  8. לגלות עניין – בין אם דיברת יותר ובין אם פחות, כדאי להפגין קשב ולגלות עניין בדברים שנאמרים על ידי הדייט שלך לראיון או לקשר.
  9. קשר מחייב? משרה זמנית או קבועה, דייט לקשר ארוך טווח או למשהו פחות מחייב –מדובר בתיאום ציפיות שצריך להיעשות.  
  10. קריצה להמשך – בהנחה "שזה זה", כדאי לזרוק רמז ולתת ציפייה להמשך.

שיהיה חג אהבה שמח!


סוכן חכם

קבלו משרות למייל מיד עם פרסומן!

בהרשמה אתם מאשרים את תקנון האתר.
בלי ספאם, מבטיחים!